Enkele post bekijken
Oud 1st November 2011, 04:17
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Citaat:
Orgineel gepost door Bart.Rijmenams
Volgens getuigen was het meisje onder de ogen van haar vriendje de ondiepe vijver ingewandeld, schrijft Gazet van Antwerpen. Ze zou volgens haar vriend naar het kasteel zijn gezwommen. Op een bepaald moment ging het mis. Volgens jongeren die haar kennen, kwam het meisje nog een paar keer boven, maar verdween ze toen definitief onder water. (...) De vriend van het meisje durfde het water niet in, verklaarde de Turnhoutse brandweer. Volgens de eerste vaststellingen is er geen sprake van schuldig verzuim.
Ontgoochelend - nee, ik gebruik bewust het woord 'shockerend' niet! - voor mij is dat niemand zelfs nog maar een poging - hoe stuntelig en voorzichtig ook - heeft ondernomen om hun 'vriendin' op het droge te krijgen... Als je daar met meerdere vrienden op 'zit te kijken', dan kan je toch wel 'iets' ondernemen, niet? En dan bedoel ik echt wel iets anders dan alleen 100/112 bellen! Misplaatste heldhaftigheid is één zaak, lafheid een andere... Heeft vriendschap toch ook niet te maken met 'zichzelf nat durven maken' voor zijn vrienden? Of is dit te kort door de bocht en moet ik mijn eigen inschatting van de situatie - 'de ondiepe vijver inwandelen' - én van de notie 'vriendschap' niet al te zeer projecteren op de (idd nog jonge) betrokkenen... ??