Enkele post bekijken
Oud 1st November 2011, 01:51
Sabrina's Avatar
Sabrina Sabrina is offline
Registered User

Zelf heb ik dit nieuws gisterenavond al vernomen en het duurde even voor het echt doordrong. Snuiven van aanstekers? Hoe kom je er toch op? Jongeren worden met de dag inventiever. Om direct naar de ouders te wijzen vind ik de grootste fout die je maar kan maken. Is ook de gemakkelijkste oplossing he. Het zal wel aan de opvoeding liggen..
Zoals Sanne ook al zei, het was een zondag avond rond 19u. Daarboven is het ook nog eens herfstvakantie. Als je dan je kind van 14j al niet meer buiten kan laten gaan is het al ver gekomen.
Als ouder vertrouw je er toch op dat je kind geen verkeerde dingen doet en dat het veilig terug thuis komt?
Zoals in de krant te lezen staat waren ze daar met een groepje vrienden. Jullie zijn ook allemaal jong geweest. Je wil je plaats binnen de groep verwerven en behouden, zeker op die leeftijd. Je doet de gekste dingen om leuk gevonden te worden. Soms gaan deze wel heel ver en dat betreur ik ten zeerste. In dit geval heeft dat het leven gekost van de jongere in kwestie.

Wat dit artikel ons leert en waardoor het zeker maatschappelijk relevant is, is dat we de jongeren de dag van vandaag bewuster moeten maken van hun keuzes. Ze moeten terug opnieuw grenzen aangeleerd worden. Het spijtige aan de zaak is alleen dat er eerst zoiets ernstigs moet gebeuren opdat de jongeren door hebben dat ze fout bezig zijn.
Met citaat antwoorden