31st October 2011, 18:29
|
Registered User
|
|
|
|
Toen ik de titel van het artikel las, schrok ik toch wel even. Een meisje van veertien jaar dat onder invloed verdronken is in een vijver. De jongeren gaan steeds vroeger experimenteren met allerhande middelen die hen helemaal geen goed doen. Het zal ook een grote shock geweest zijn voor de ouders van het meisje. Bart meent dat de ouders het ongeval van het meisje konden voorkomen,daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ik denk dat je als ouder niet voortdurend kan weten waar je kinderen mee bezig zijn. Het kan goed zijn dat het meisje zich anders voordoet thuis dan wanneer ze elders is. Je kan je kinderen wel verbieden dat ze van die middelen moeten afblijven, maar ze kunnen hun kinderen niet iedere minuut in het oog houden om na te gaan of ze wel degelijk hun orders opvolgen. De ouders zullen zich misschien wel schuldig voelen, maar of ze het ongeval hadden kunnen voorkomen, durf ik niet met zekerheid zeggen.
In het artikel staat ook dat het meisje bij enkele andere jongeren was. Waarom hebben ze haar dan niet tegengehouden of gered terwijl ze in het water sukkelde. Sanne zegt hieronder dat ze waarschijnlijk ook zo stoned als een garnaal waren. Dit kan best mogelijk zijn, maar als je zo stoned bent, denk ik niet dat je nog capabel genoeg bent om de hulpdiensten te verwittigen. De vriend van het meisje was ook aanwezig, maar durfde het water niet in. Een andere jongen zegt dat het meisje ongelooflijk stoned was. Dat vind ik een reden om haar tegen te houden, want iemand die onder invloed is, heeft zichzelf meestal niet meer in de hand.
|