Enkele post bekijken
Oud 31st October 2011, 13:42
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User

"Ze wordt druk aangeklikt op de website, wat bewijst dat er toch ongerustheid over is." Natuurlijk is er ongerustheid! Asbest komt zoals je ziet overal in het dagelijks leven voor, zoals dit in het artikel het geval is. Niet alleen op de daken van stallen op boerderijen, maar asbest dient ook om wegen teversterken en je kan het zelfs terugvinden in afvoerbuizen en schouwpijpen die zich letterlijk overal bevinden. De ingenieur van Eternit, het bedrijf dat asbestcement produceert, is na dertig jaar blootgesteld te worden gestorven. Hij stierf aan mesothelioom oftewel longvlieskanker, wat veroorzaakt werd door asbest. Niet alleen hij stierf, hij heeft ook de dood van een aantal werknemers van zijn fabriek op zijn geweten. Zelfs zijn vrouw die niet rechtstreeks in contact kwam met asbest stierf aan dezelfde kanker. Hoewel asbest verboden is in de EU, is het nog steeds overal te vinden, wat ook dit artikel bewijst. Zolang asbestvezels in huizen en boerderijen niet beschadigd is, zou er geen gevaar zijn. Is dit echter wel zo, is er risico op asbestkanker. Hiermee wil ik in de verf zetten dat niet alleen dieren op de boerderij gevaar lopen, maar ook de mens zelf. Ik vind het zeer jammer dat wat asbest allemaal met zich meeneemt onvermijdelijk is en veroorzaakt is door de mens zelf! We kunnen de klok niet terugdraaien, maar ik ben blij dat er zeker nog aandacht aan geschonken wordt aan de hand van tips in brochures en de media-aandacht voor het proces tegen Eternit. Ik vind anderzijds de tip van Fenne Adriaensen ook een goed idee, om een manier te zoeken om de asbest op zo veilig mogelijk te verwijderen. Dit zal inderdaad moeilijk zijn, maar we mogen de hoop niet verliezen.
Met citaat antwoorden