28th October 2011, 19:08
|
Registered User
|
|
|
|
Ik zou het zeer goed vinden dat er een nieuw kiessysteem zou komen. Want bij de bestaande stemcomputers zijn er toch al een paar verouderd. En het risico lopen dat ze het laten afweten, neen bedankt. Want wat voor nut zou het hebben dat we hiervoor nog eens een dag zouden moeten komen om opnieuw te gaan stemmen? We hebben in 2010 gaan kiezen en dan kwam er zelfs geen regering.
Als leerkracht informatica in spe vind ik het wel geweldig dat ze een nieuwe software hebben. Men moet meegaan met de tijd. Wie weet hoe we gaan stemmen binnen de 20 jaar, misschien wel vanaf thuis uit.
Waarom Wallonië niet mee wil doen, weet ik ook niet. Maar dit is zo iets waar sommige van de regering naar streven. Zelf kunnen kiezen, verschillen laten merken,... Hiervoor willen ze Wallonië en Vlaanderen splitsen (denk ik). Toch ben ik er geen voorstander van om te splitsen.
Ook dat door middel van een barcode de stemmen worden geteld, is positief. Ze hebben hierdoor minder tijd nodig, zijn ze zeker dat het juist geteld is en moeten ze niemand meer aannemen voor deze stemmen te tellen.
Ik ben er voorstander voor en ben benieuwd hoe ik de volgende keer kan gaan stemmen.
|