Enkele post bekijken
  #2  
Oud 28th October 2011, 18:06
Tinne Sysmans Tinne Sysmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Merksplas
Posts: 122
Ik kan zeker begrijpen dat het frusterend is als mensen met futiele zaken al meteen naar de dokter van wacht gaan, maar de meerderheid van de mensen zijn mensen die echt wel met serieuze dingen komen aankloppen. Elk beroep heeft zijn mindere kanten en je kan het volgens mij niet helemaal vermijden dat mensen met futuliteiten naar een dokter komen. In sommige hun ogen zitten ze echt met een probleem.
Als de reden is dat ze in de week geen tijd hebben, is natuurlijk de nieuwe regel rond het gelijkstelling van het bedrag bij een gewoon doktersbezoek en dokter van wacht niet goed. Als je het bedrag terug aanpast (duurder maken van de dokter van wacht), straf je volgens mij meer mensen die wel met een grondige reden naar de dokter van wacht gaan en dat is ook niet de bedoeling.
Een oplossing zou kunnen zijn dat de secretaresse die aan de balie zit, eerst vraagt waarvoor ze komen en als dit voor een futiliteit is, daar toch op wijzen dat dit niet de bedoeling is van een dokter van wacht. Ook de dokter kan hier op wijzen. Een andere oplossing zou kunnen zijn dat mensen eerst moeten bellen en uitleggen wat ze juist hebben en dan de toelating krijgen om te komen. Dan moeten de dokters wel altijd bereikbaar zijn en er mogen natuurlijk ook geen lange telefonische wachtrijen ontstaan, want dan is ook dit geen oplossing.
Met citaat antwoorden