27th October 2011, 12:55
|
Registered User
|
|
|
|
Ook hier merk ik een 'communautair kantje' dat zich voortaan in elke discussie in België mengt. Als Vlamingen het zo doen, doen de Walen het zo. Ik zie dat ook niet echt als een reden om de Walen aan te vallen. Dat is gewoon waar ons land naartoe gaat en waar bijna 30 % voor gestemd heeft. Meer autonomie, meer zelf beslissen, een beleid op maat van de mensen. In Wallonië kiest men ervoor om nog op héél veel plaatsen nog met papier en potlood te stemmen. Dat blijkt ook goedkoper en zorgt voor een vlotter kiesverloop (computerpannes en dergelijke, ze treffen elke verkiezing ...). Het is daarom goed dat er wordt geïnvesteerd in nieuw, moderner materiaal, want mijn vorige stemcomputer was vermoedelijk ook nog een toestel uit 1914-1918 denk ik ...
Ik denk dat we ons ook in de handen mogen wrijven dat er nog iets gebeurt. Op vlak van de Gemeenschappen en de Gewesten werkt men nog wél door. Dat zie je nu aan maatregelen als deze, maar er zijn er nog een pak waar er nog wel gewoon gewerkt wordt. Dat heeft niets met het federale niveau te maken. Echt nutteloos vind ik de maatregel dus zeker niet, maar in een land als België waar het bijna jaarlijks verkiezingen zijn, wordt zo'n maatregel niet op applaus onthaald.
|