27th October 2011, 11:50
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Hier zijn al mogelijkheden voor. Zelf, als kleurlinge, heb ik nooit het gevoel gehad “ik wil blank” zijn. Omdat ik weet dat mijn huidskleur hier niets mee heeft te maken, maar eerder de mentaliteit van bepaalde bekrompen mensen.
Die kleurlingen die dan toch wel blank willen zijn, willen dat enkel omdat zij zich niet aanvaard voelen zoals ze zijn. Ze willen geaccepteerd worden en passen zich daarom aan. Dit is niet het geval Tammy. Hij wil zelf een meisje zijn.
|
Ik begrijp wat je wilt aanhalen maar ik bedoel dat er wel degelijk mensen zijn die kleurling zijn en graag blank willen zijn. Die zich niet goed voelen bij hun huidskleur. Mijn vraag is of deze mensen dan ook gewoon, zonder discussie van huidskleur mogen veranderen. Ik kan mij volledig inleven in de situatie van Tammy maar het blijf een moeilijk gegeven om zomaar iets dat de natuur je geven heeft te veranderen. Ik begrijp jou mening maar ik blijf toch bij die van mij. Het is iets moeilijk in de maatschappij waar zeker bepaalde wetten over moeten geschreven worden. Naar mijn mening kunnen mensen te snel van geslacht veranderen ik vind dat er meer aandacht aan besteed moet worden. Deze mensen moet op zijn minst psychologisch opgevolgd worden, ook na de operatie. En voor de operatie moet er gepraat worden met deze mensen. Eerst en vooral vind ik dat ze toch waardevolle argumenten moeten hebben. Maar dan kom ik terug op wat ik al zei : Wie bepaald er of een argument waardevol is of niet? Ik heb een aantal wetenschappelijk teksten gelezen over "transseksualiteit" en ben toch tevreden wanneer ik lees dat deze mensen wel degelijk psychologische begeleiding krijgen.
|