Enkele post bekijken
Oud 27th October 2011, 01:33
Summa.Wastyn Summa.Wastyn is offline
Registered User

Ik geef toe dat ik als kind graag naar zulke shows ging kijken, maar nu heb ik er een afkeer voor gekregen. Je kunt inderdaad zeggen dat die dieren gebruikt worden als slaven. Elke dag kunstjes doen om zo hun dagelijkse portie voedsel te krijgen. Terwijl zitten ze dan nog eens in veel te kleine zwembaden. Dit is enorm stresserend voor deze dieren. In het wild kunnen ze wel 160km per dag afleggen, wat hier niet mogelijk is. Daardoor worden ze vaak agressief en reageren ze zich op elkaar af of naar hun trainers toe.
Ik geloof niet dat het welzijn van de dieren in SeaWorld een prioriteit is. Er zijn door de jaren heen teveel incidenten geweest om dit nog geloofwaardig te maken. Bij SeaWorld komt het geld gewoon op de eerste plaats.

De dieren ondervinden inderdaad geen schade aan het kunstmatig kweken, maar het is de reden waarom ze gekweekt worden dat mij kwaad maakt. Dat wordt niet gedaan om de natuurlijke populatie aan te sterken. Die dieren die daar geboren worden zullen nooit in de vrije natuur losgelaten worden. Deze orka’s worden enkel en alleen gekweekt zodat ze kunnen meewerken in de verschillende shows. Geld en winst.
Dieren in gevangenschap houden zodat ze nooit zullen uitsterven is geen oplossing. Deze dieren moeten in hun natuurlijke habitat kunnen leven zonder dat de mens zich hiermee gaat bemoeien.
Met citaat antwoorden