Enkele post bekijken
Oud 27th October 2011, 00:32
Summa.Wastyn Summa.Wastyn is offline
Registered User

Citaat:
Misschien is het wel goed dat deze kinderen weten dat er een oplossing is. Maar mogen we zomaar tegen kinderen zeggen: Jongen/meisje wanneer je niet blij bent met je geslacht dan gaan we wel naar de dokter en die lost dit wel op. Ik vind gewoon dat de kinderen best geloven dat hun geslacht nu eenmaal iets is dat de natuur bepaald heeft en dat we daar eigenlijk niets aan kunnen veranderen.
Nee, ik denk ook niet dat je dat zomaar, uit het niets, tegen je kind mag zeggen. Deze ouders hebben dat volgens mij ook niet gedaan. Er wordt duidelijk vermeld dat ze deze beslissing hebben genomen in overleg met therapeuten (meervoud). Daarnaast zegt men ook dat Tammy herhaaldelijke keren heeft gezegd dat hij zich niet goed voelt bij zijn geslacht. Er zijn kinderen die tijdens het spelen eens durven zeggen dat ze een jongen/meisje zijn zonder dat dat iets meer betekent. Maar wanneer je kind dit meermaals herhaald, over de jaren heen, dan moet je toch weten dat er iets meer aan de hand is.
Citaat:
Trouwens hoeveel kleurlingen zouden niet graag blank zijn? Worden niet aanvaard in de maatschappij omdat ze kleurling zijn? Moeten we hier dan ook iets op vinden zodat ze toch blank kunnen worden? Dit is niet zo makkelijk om een oordeel over te geven hé?
Hier zijn al mogelijkheden voor. Zelf, als kleurlinge, heb ik nooit het gevoel gehad “ik wil blank” zijn. Omdat ik weet dat mijn huidskleur hier niets mee heeft te maken, maar eerder de mentaliteit van bepaalde bekrompen mensen.
Die kleurlingen die dan toch wel blank willen zijn, willen dat enkel omdat zij zich niet aanvaard voelen zoals ze zijn. Ze willen geaccepteerd worden en passen zich daarom aan. Dit is niet het geval Tammy. Hij wil zelf een meisje zijn.
Met citaat antwoorden