Enkele post bekijken
  #6  
Oud 26th October 2011, 19:47
p4u12767 p4u12767 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 133
Ik wist niet dat het probleem in het basisonderwijs zo groot was. Ik schrik dan ook van deze cijfers. Zoals Tinne aanhaalt denk ik ook dat er een onderscheid moet gemaakt worden tussen basisonderwijs en secundair onderwijs. Ik heb nog maar pas een artikel gelezen van de vader van het meisje dat zelfmoord gepleegd heeft. Hij dacht ook dat zijn dochter elke dag op school zat maar zijn dochter was al meerdere weken niet op school geweest. Ik denk dat het in deze moderne tijd tot niet zo moeilijk kan zijn om ouders op de hoogte te brengen via gsm (sms), email, tel, ... Er zijn zelfs al scholen waar men een digitale agenda heeft en de ouders hier toegang tot hebben. Als er zich dan een spijbelprobleem voordoet kan dit makkelijker gededecteerd worden en kunnen de school en de ouders samen een oplossing zoeken. Indien de ouders hieraan weigeren mee te werken vind ik wel dat ze gestraft mogen worden met bv de terugbetaling van studiegelden. Maar ik vind het belangrijker dat er naar oplossingen gezocht wordt om het spijbelprobleem aan te pakken.
Met citaat antwoorden