25th October 2011, 21:06
|
|
Registered User
|
|
|
|
De vragen die Charlotte Van Looy kreeg na het bekijken van het filmpje kwamen ook meteen bij mij op. Hoe onmenselijk kan je zijn? Ik vraag me dan ook af of "het negeren van zwaargewonde slachtoffers" ingeburgerd is in deze maatschappij? Mijn verstand is hiervoor dan toch te klein, want dit kan ik echt niet begrijpen! Misschien leeft er bij deze mensen de angst om zelf verdacht te worden van het meisje overreden te hebben? Ook al is dat zo, je pleegt geen vluchtmisdrijf. Dit zou, volgens mij, zeker niet in ons land kunnen gebeuren. Vluchtmisdrijf wel, maar dat achttien mensen een overreden kind van twee jaar zomaar voorbijgaan? Neen. Da zou echt niet kunnen gebeuren. Niet alleen vraag ik mij af waarom niemand dit kindje hielp, ook stel ik mij vragen bij de moeder van het kind. Wie laat een tweejarige alleen over straat lopen? Je kind uit het oog verliezen gebeurt wel vaker, maar dat is juist de taak als ouder om een oogje in het zeil te houden. Hiermee impliceer ik echter niet dat het de moeder haar schuld is, maar het was wel haar taak haar kind beter in het oog te houden! Ik hoop dat de zowel de chauffeur die het kind eerst overreed als de bestuurder die er later nog eens doodgewoon over reed een zware straf opgeled krijgen en beseffen wat ze gedaan hebben. Alsook hoop ik dat de mensen die zichzelf op deze beelden herkennen, beseffen dat hun reactie verre van menselijk is...
|