Enkele post bekijken
Oud 25th October 2011, 17:22
Tinne.VanDun Tinne.VanDun is offline
Registered User

Is dit misschien een van de gevolgen van onze maatschappij waarin iedereen zichzelf voorbijloopt?
Als ouders absoluuut met twee moeten gaan werken van 's morgens vroeg tot 's avonds laat om het hoofd te bieden aan torenhoge leningen voor een huis, een auto en weet ik veel wat nog allemaal, dan is die zogezegde luiheid daar, naar mijn mening, een logisch gevolg van.
Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat die ouders op zich ook lui zijn.
Maar als ze, na een hele dag werken, hun kinderen van school gaan halen en er moeten dan nog boodschappen gedaan worden, gekookt worden en misschien wat gepoetst en gestreken, dan kan ik mij best voorstellen dat het soms een zege is als de kleintjes zich even rustig in stilte bezig houden.
Alles lijkt tegenwoordig een race tegen de klok te zijn en dus ja, moeten de kinderen daarin mee natuurlijk.
Ik wil dit zeker niet goedkeuren hoor maar ik denk wel dat we ons ervan bewust moeten zijn dat niet iedereen de mogelijkheid heeft om de kindjes rustig naar school te laten stappen of fietsen. Uiteraard kan iedereen wel eens tijd maken voor een wandelingetje in het bos in het weekend maar dat verandert au fond niets aan de, in het artikel omschreven, luiheid.

Als ik het trouwens goed begrijp zouden, volgens het artikel, de ouders dus actief en sportief moeten bezigzijn zodat de kleuters dit gedrag overnemen. Ik zou wel eens willen weten welke ouders van kleuters de tijd vinden om te sporten terwijl hun kleuters wakker zijn. Als er al gesport wordt, lijkt het mij evident dat dit gebeurt als de kindjes slapen. En aangezien kleuters normaal gesproken redelijk op tijd gaan slapen is dat soms nog wel haalbaar. Om nu te zeggen dat je voor 7 uur 's avonds gesport zou moeten hebben om het goede voorbeeld voor je kleuter te geven, lijkt me gewoonweg onbegonnen werk.
Met citaat antwoorden