Enkele post bekijken
Oud 25th October 2011, 12:19
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User

Wat er in dit artikel staat verwondert mij helemaal niet. Mijn mama staat zelf in het kleuteronderwijs en heeft dit dus zelf al ondervonden. Vroeger waren de kinderen enthousiast als ze gingen wandelen naar het park of een uur turnen hadden. De laatste jaren moeten leerkrachten de kinderen letterlijk verplichten om mee te doen aan actieve activiteiten. Dit is toch gewoon erg? Ik kan me nog goed herinneren dat ik als kleuter in de tuin speelde, met de fiets ging rijden, kampen bouwde in het bos,...Dat is iets dat ik nu nog zelden zie... Kinderen zijn tegenwoordig verslaafd aan elektronische spelletjes en tv-kijken. Naar mijn mening is dit volledig de schuld van de ouders. Ouders hebben tegenwoordig andere belangrijkere zaken te doen dan buiten spelen met hun kinderen: een drukke job, zorgen dat ze er goed uit zien en de vriendenkring onderhouden. Ja, dan blijft er gewoon geen tijd meer over voor de kinderen en is een playstation/tv een goed middel om ze stil te houden. Pas op, ik wil dit niet veralgemenen want ik ben ervan overtuigd dat er ouders zijn die nog wel sportieve activiteiten met hun kinderen doen.
Met citaat antwoorden