Enkele post bekijken
Oud 25th October 2011, 09:54
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Schotse homo levend in brand gestoken

Ik vind het echt verschrikkelijk om op een nuchtere maag zo'n bericht te moeten lezen. Het blijft nog steeds een probleem en een taboe voor velen, maar ondertussen is homosekualiteit toch een deel van de samenleving geworden? Ik begrijp dat sommige mensen het daar moeilijk mee hebben, wat uiteraard niet meer dan normaal is! Maar toch zouden we moeten proberen om elkaar te aanvaarden. Daarmee bedoel ik OOK dat homo's en lesbiennes zichzelf een beetje moeten aanpassen aan de situatie. Ik zeg niet dat zij hun identiteit verborgen moeten houden voor anderen, maar ook niet overdrijven en over de top gaan (de meesten zullen wel begrijpen wat ik bedoel). Als iedereen een klein beetje water bij de wijn doet, zou iedereen toch met elkaar moeten kunnen leven? Als je er dan nog steeds grote problemen bij hebt, negeer elkaar dan gewoon.
Ik vind ook dat iedereen zijn eigen mening mag hebben, we leven ten slotte in een democratie (poging tot!), maar dat is geen reden om iemand die 'anders' is op zo'n drastische manier aan te pakken!
Ik hoop dan ook dat de dader een straf krijgt en inziet wat hij fout heeft gedaan! Daarmee hoop ik ook dat anderen hier een grote en wijze les uit zullen leren, te beginnen met de leraren! Wij moeten onze leerlingen aanvaarden zoals ze zijn, opdat zij ook ons zullen aanvaarden. Ik ga zeker en vast niet te koop lopen met mijn geaardheid, maar ik zou het wel appreciëren moesten mijn leerlingen (vooral die ik langere tijd heb) mij aanvaarden zoals ik ben. Sommigen zullen het daar ook moeilijk mee hebben en daar heb ik ook het volste begrip voor, maar maakt dit van mij een slecht leraar???
Met citaat antwoorden