Enkele post bekijken
Oud 25th October 2011, 09:28
Hanne.Geudens Hanne.Geudens is offline
Registered User

Hulp voor studenten om te stoppen met roken

Ik hoop dat deze actie van het Tabaksontwenningscentrum van de Vrienden van het Instituut Bordet zal aanslaan. Anderzijds vrees ik wel dat studerende jongeren tussen 18 en 24 jaar een iets moeilijkere doelgroep zal zijn om te begeleiden. Zo zijn er misschien meisjes die wel willen stoppen met roken voor hun gezondheid, maar zich bedenken aangezien ze niet in gewicht willen bijkomen. Het is namelijk kenmerkend dat meisjes op deze leeftijd erg op hun uiterlijk gesteld zijn. Normaal gesproken gaan de meeste jongeren eveneens op deze leeftijd naar de hoge school of universiteit, wat een hoop stress kan veroorzaken. Jongeren zullen dus sneller geneigd zijn een sigaret te roken.
Maar wat mij betreft is het alvast het proberen waard! Ik vermoed dat groepssessies alvast meer slaagkansen hebben dan wanneer men dit probleem individueel zou aanpakken. Zo kunnen jongeren elkaar steunen in deze ‘strijd’. Moest er echt een forse verbetering merkbaar zijn, zal dit de cafés en restaurants alvast ten goede komen. Zij zullen zeker en vast niet treuren om dit initiatief.
Met citaat antwoorden