24th October 2011, 11:34
|
Registered User
|
|
|
|
Ik zet mij achter de reacties van AVO.
Het is een goed initiatief om de werkloosheidsuitkering in tijd te beperken. Belangrijk hierbij is uiteraard dat er meer geld moet gespendeerd worden aan maatregelen zodanig dat de werklozen sneller aan een job geraken.
Daarin wil ik vooral verwijzen naar de grote bedrijven. Alles wordt steeds geautomatiseerd. Dit zorgt voor een zeer hoge productiekwaliteit maar langs de andere kant voor een lagere welvaart. Want als een bedrijf alles gaat automatiseren heeft het minder personeel nodig. Toch gaat het bedrijf geen grotere winsten boeken door alles te automatiseren. De aanschaf van apparatuur en het verbruik van al deze robots brengen ook enorm veel kosten met zich mee. Dit vergelijkend met de loon die het bedrijf zou moeten uitbetalen aan de werknemers, zou dit VOLGENS MIJ, op hetzelfde neerkomen. Het bedrijf moet leren van niet enkel naar zijn eigen productie te kijken maar naar de hele samenleving en gemeenschap. Iets wat tegenwoordig heel moeilijk is met al onze dikke-ik individuen. People Planet Profit!
Buiten het investeren in maatregelen om de werklozen terug aan de bak te krijgen is het natuurlijk ook van ontzettend belang om de profiteurs van onze maatschappij er uit te zeven. Want het zijn nu net die mensen dat het systeem kapot maken Nog strengere controles??
|