Enkele post bekijken
  #2  
Oud 22nd October 2011, 12:44
Tinne.VanDun Tinne.VanDun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Hoogstraten
Posts: 38
Ik vind het ook veel te vroeg hoor, al die reclamefolders waar Sint en Piet al in staan te pronken.
Gelukkig ben ik hier thuis degene die de brievenbus leegmaakt en worden de reclamefolders voor speelgoed vakkundig verborgen gehouden tot na de herfstvakantie. In een speelgoedwinkel komen ze sowieso al niet want dat is op eender welk tijdstip van het jaar een beproeving.
Eigenlijk hebben mijn kindjes dus nog niks gemerkt van de eventuele aantocht van Sint en Piet.
Dus dat peuters en kleuters erdoor in de war zouden geraken, gaat hier niet op. Sporadisch krijg ik wel eens de repliek dat als ze van mij iets niet krijgen, ze het dan wel aan Sinterklaas zullen vragen. Maar aan dat soort van antwoorden mag ik mij het hele jaar door verwachten. Dat heeft denk ik niks te maken met de prijzenoorlog van de winkelketens maar alles met de geweldige mythe van de Sint waar kinderen zo heerlijk in kunnen geloven.
Ik denk eerlijk gezegd dat kinderen, en dan vooral de peuters, zich hierbij nog geen verdere vragen stellen hoor. Het lijkt me aan de ouders om hiermee om te gaan.
Als ouder vind ik het trouwens wel interessant dat ik nu alvast op zoek kan gaan naar cadeautjes die de Sint kan brengen. Zo vermijd ik overvolle speelgoedwinkels in december, geniet ik van heel wat kortingen, én wordt de al zo dure decembermaand toch een beetje ontlast.
Met citaat antwoorden