Enkele post bekijken
  #4  
Oud 22nd October 2011, 10:26
p4u12767 p4u12767 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 133
Citaat:
Orgineel gepost door Yana Daems
Ik ben er mee akkoord dat hoe langer iemand werkloos is, hoe minder werkloosheidsvergoeding deze persoon moet krijgen. Wanneer deze vergoeding niet daalt, zijn er volgens mij heel wat mensen die het absoluut niet nodig vinden om werk te zoeken. Maar wat wil je ook? Deze mensen kunnen doen wat ze willen en toch komt er geld in het laatje.

Vooreerst wil ik toch wel even duidelijk maken dat een werkloosheidsvergoeding nu ook al daalt. Een eerste keer na 6 maanden, dit is wel maar 6%, maar na één jaar met 44%, na anderhalf kan het nog eens zakken maar dan kan er naar het beroepsverleden worden gekeken om de periode te verlengen. Na 1 maand werkloosheid krijg je al een uitnodiging van de RVA om een persoonlijk plan op te stellen, dus 'deze mensen kunnen doen wat ze willen' klopt niet echt.

Citaat:
dat werklozen verplicht moeten worden om bij of om te scholen

Je MAG zomaar niet stempelen en studeren op dezelfde moment! Want dan ben je niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt! Je moet hier een aanvraag voor indienen bij de RVA. Deze keurt het dan goed als het een knelpuntberoep is. Maar ook bij mensen die kiezen om zich bij/om te scholen daallt de uitkering. Het is dus niet voor alle mensen FINANCIEEL haalbaar om te gaan studeren, want ze hebben misschien een gezin, een lening voor hun huis, ed

Ik ben het volledig eens met Ilya die stelt dat men de mensen die werk weigeren of geen opleiding volgen dat men die strenger moet aanpakken.
Met citaat antwoorden