Enkele post bekijken
Oud 21st October 2011, 20:30
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User

Natuurlijk ben ik zoals iedereen blij dat Ronald Janssens levenslang heeft gekregen. Dit was dan ook een logische en verwachte beslissing. Nagenoeg iedereen wist enkele weken geleden (bij aanvang van het proces) wat de strafmaat zou zijn. Daarom vraag ik mij af waarom de media wekenlang elk detail rond deze zaak naar buiten heeft gebracht. Dit proces was net zoals het proces van Els Clottemans een middel om elke dag sensatie te brengen. Elke dag stonden de kranten vol met de strafste uitspraken uit de rechtzaal van de voorbije dag. Elke dag werden de gruwelijke feiten van Ronald Janssens nog eens uitvergroot. Elke dag werden beelden getoond van hoe emotioneel de ouders van de slachtoffers wel niet waren. Dit was allemaal overbodig. Het had volstaan dat kranten na het proces een klein artikel schreven over de hele zaak, namelijk: "Ronald Janssens veroordeeld tot levenslang!" Meer valt er over deze hele zaak namelijk niet te vertellen.
De media heeft van het proces een nóg grotere lijdensweg gemaakt voor de ouders!
Met citaat antwoorden