Onderwerp: Vlaams Blok
Enkele post bekijken
  #8  
Oud 2nd October 2004, 18:20
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Citaat:
Volgens mij ligt het probleem bij de drie grootste partijen (sp.a, vld en cd&v)


Het VB is de grootste partij van Vlaanderen. En volgens mij ligt het probleem helemaal niet alleen bij die andere partijen, waarom is het voor iedereen zo onaannemelijk dat de mensen misschien wel iets zien in de standpunten van het VB?

Door de politiek correcte dictatuur van de laatste jaren lijkt het wel dat de meeste mensen zo blind zijn geworden door hun haat voor het VB, dat ze ook de goeie kanten van die partij niet meer zien. En bovenstaande mag dan politiek misschien niet correct zijn, dat interesseert mij niet en de gemiddelde Vlaamse kiezer blijkbaar nog minder.

Citaat:
Vroeger was er een groter onderscheid tussen deze partijen en was alleen de cd&v vroeger cvp een centrumpartij. Maar langzaamaan zijn de vld en sp.a ook meer en meer centrumpartijen geworden.


Nee, de CVP was een rechtste partij en is wat opgeschoven naar het centrum. De VLD en SP.a zijn helemaal geen centrumpartijen meer, SP.a neemt zowat het hele linkse veld in beslag (naast GROEN!).

Het probleem met de VLD is dat ze zo ver naar links zijn opgeschoven dat hun traditioneel rechtse kiezers daar helemaal niet meer mee akkoord gaan en, aangezien CD&V geen alternatief is, voor het VB stemmen.

Door de jaren heen is Vlaanderen net iets te veel naar links aan't overhellen... en in een land dat al jaren traditioneel rechts stemt (maar meestal geen rechtse regering krijgt) botst zoiets en krijg je VB-toestanden.

Citaat:
Doordat deze partijen allemaal gefaald hebben is er voor de kiezers niet veel keuze meer om voor een degelijke partij te kiezen.


Die partijen hebben niet gefaald (buiten AGALEV dan). Vlaanderen is heus geen ontwikkelingsland. Ze hebben alleen niet geluisterd naar de mensen als het gaat over migranten en veiligheid. En dat is nu net het politieke gat in de markt nu de fabel van de opgedrongen multiculturaliteit meer en meer het nieuws haalt.

Citaat:
Daarbij komt nog dat ook agalev gefaald heeft en dan wordt dus duidelijk dat er nog maar 1 partij overblijft die nog geen kans gekregen heeft namelijk het vlaams blok.


Dat AGALEV ooit een succes geweest is, gaat mijn verstand al te boven. Dat heb je nu met extreme partijen, als ze aan de macht komen zijn ze die soms (maar helemaal niet altijd) vrij snel kwijt. Zo ook AGALEV dus.

Citaat:
Dus wie niet akkoord is met het beleid van sp.a, vld en cd&v kan eigenlijk maar voor één partij stemmen en dat is toevallig het vlaams blok wat ik een zeer spijtige zaak vind voor ons land.


Als je niet akkoord bent met SP.a, VLD en CD&V kan je inderdaad maar voor 1 partij stemmen (GROEN! even buiten beschouwing gelaten)... en da's ook logisch. Da's hetzelfde als zeggen: als je niet akkoord bent met VB, CD&V en VLD moet je SP.a stemmen.

Ik weet niet wat je bedoelt, maar als je ijvert voor een nieuwe rechtse partij... dan kom je rijkelijk laat want die zijn er genoeg. Ik denk trouwens niet dat op het rechterveld nog veel te winnen valt... met de opschuiving naar links van de traditionele partijen heeft het VB snel z'n slag kunnen slaan.

Als je dat tegen het hoofd stoot, stem dan op de enige echte waardevolle partij die Vlaanderen nog heeft, de N-VA.
Met citaat antwoorden