Enkele post bekijken
Oud 19th October 2011, 22:41
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User

Tgoh, ik denk dat de reacties hieronder toch wel ergens overdreven zijn. Ja, drinken is niet gezond en het kan verslavend zijn, dat geef ik toe. Maar is het niet een beetje overdreven om mensen die voor de gezelligheid eens een pintje drinken direct te vergelijken met drugsverslaafden en dergelijke?
Ten eerste is drinken legaal, daardoor is er ook een veel sterktere controle op. Je weet steeds wat er in de drank zit die je drinkt, want het is wettelijk verplicht om dat er op te zetten. Dat is niet zo met illegale drugs.
Ten tweede zijn 11 consumpties per week niet zo overdreven. Als je twee keer per week op café gaat (wat niet echt problematisch gedrag is denk ik) en je drinkt elke keer 5 pintjes (wat ook weer niet echt gek is), ben je dan een alcoholieker? Ik denk dat dan een groot deel van de bevolking alcoholieker is.
Laten we deze discussie ook niet verwarren met drinken en rijden. Dat is verboden en maar goed ook.
Ik ken in mijn naaste omgeving alcoholiekers. Dit zijn inderdaad drama's, maar dat zijn ook vaak mensen die geen maat kennen in andere delen van hun leven en daardoor iets vatbaarder zijn denk ik.
Het leven mag af en toe toch wel eens leuk zijn en een pintje daarbij is volgens mij geen drama.
En over dat hele sociaal aanvaard gedoe. Alcoholieker zijn is niet sociaal aanvaard, af en toe een pintje drinken wel.
Met citaat antwoorden