Enkele post bekijken
Oud 19th October 2011, 00:12
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User

Met het laatste zinnetje heb ik mij misschien wat verkeerd uitgedrukt. Ik zelf denk niet dat N-VA een partij is die geen compromissen wil sluiten, maar ik denk dat als ze nu ook uit de Vlaamse regering waren gestapt, de tegenstanders van N-VA dit de partij wel zouden verwijten.

De Franstaligen hebben inderdaad snel (te snel) gereageerd op de nota van De Wever als Verduidelijker. Anderzijds is het ook zo dat N-VA de nota's van Elio Di Rupo, die nooit publiek is gemaakt, tot tweemaal toe verworpen heeft. Ik denk dat we ondertussen al wel weten dat onze man met de strik een man van principes is en dat als een vernedering heeft beschouwd. Ook dat keur ik niet goed, dat hoort u mij niet zeggen.N-VA heeft de afspraken die in Vollezele tussen PS en N-VA gemaakt ook verbroken ... Van een vertrouwensbreuk tussen de as gesproken.

Het 'less is more'-principe heeft N-VA bij de nota Vande Lanotte toegepast. Zij gingen zich plots op een minder brede, maar meer diepe staatshervorming richten. Hoe dieper je gaat, hoe sneller je bij de sociale zekerheid komt, dat is waar de Franstaligen dan ook onmiddellijk van huiverden én uiteindelijk toch nog een partijstandpunt is: de splitsing van de sociale zekerheid.
Met citaat antwoorden