Enkele post bekijken
Oud 18th October 2011, 20:15
Hanne.Geudens Hanne.Geudens is offline
Registered User

Geheime executies in Iran

Enerzijds kan ik mezelf vinden in de mening van Elise, maar anderzijds heb ik ook een andere visie op het uitvoeren van de doodstraf. Wanneer de doodstraf van kracht is voor diefstal en dergelijke praktijken, vind ik dit niet aan de orde. Deze misdadigers kunnen naar mijn mening beter veroordeeld worden tot een werk- en celstraf. Daarnaast vind ik dat er bij overspel en homoseksualiteit helemaal geen bemoeienis van overheidswege moet zijn, laat staan dat men hiervoor de doodstraf zou opleggen. Anderzijds vind ik dat de doodstraf wel effectief kan zijn bij zaken zoals die van Ronald Janssen. Deze man heeft meerdere moorden op zijn geweten en desondanks doet hij of er niets aan de hand is. Hij kan op de meest gevoelloze manier vertellen hoe hij zijn slachtoffers vermoordde, zonder ook maar enige vorm van berouw te tonen. Daarnaast neemt hij een zeer hypocriete houding aan ten aanzien van familie en vrienden van de slachtoffers. Wanneer iemand zulke zaken op zijn kerfstok heeft, vind ik niet dat hij nog recht heeft op een menswaardig bestaan.
Met citaat antwoorden