Enkele post bekijken
  #3  
Oud 18th October 2011, 15:47
Jasmien.Mertens Jasmien.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wuustwezel
Posts: 97
Citaat:
Orgineel gepost door Ilja.Bogaerts
Ik vind het spijtig dat in zo een artikels niet meer uitleg gegeven wordt over de bronnen van de enquête. Hoeveel mensen hebben ze geïnterviewd? Hebben ze een bepaalde doelgroep gebruikt of willekeurig mensen gekozen om te interviewen? Wat zijn de andere cijfers van de andere landen? Dit wordt allemaal niet vermeld en doet mij twijfelen aan de betrouwbaarheid van deze enquête.

In het artikel wordt wel verwezen naar het Nederlandse Sociaal Cultureel Planbureau, die de cijfers publiceerden in een rapport. Als je op hun website gaat kijken, vind je veel informatie over de onderzoeken terug. Die zijn vooral gericht op Nederland, maar vergelijken ook regelmatig met andere Europese landen. Je vindt er geen specifieke gegevens over wie juist geïnterviewd werd, maar hun website toont wel het professionele karakter van het bureau aan. (http://www.scp.nl/Onderzoek)
Ik neem aan dat de verschillende onderzoeksgroepen van het SCP wel weten waar ze mee bezig zijn en dus niet willekeurig op enkele mensen afstappen met een enquête.
Met citaat antwoorden