22nd September 2005, 18:59
|
 |
Prime Integrator
|
|
|
|
Uiteraard vind ik het ook voor alle vier de "gevallen" ongelooflijk tragisch en erg, dood is tenslotte nog steeds dood, wat de oorzaak ook moge zijn.
Maar als ik er dan de ergste moet uitkiezen dan zal het toch gaan tussen het gijzelingsdrama in Beslan en de aanslagen in Madrid en Londen. Dit omdat die , zoals Katleen al zei , het gevolg zijn van menselijk handelen en dat maakt het des te onmenselijker en tragischer (raar eigenlijk hé, dat iets door mensen veroorzaakt is onmenselijker is dan iets waar "we" geen hand in hadden, dat is alleszins mijn mening). Als de wereld wat verdraagzamer zou zijn hadden deze rampen voorkomen kunnen worden, dat besef maakt hen in mijn ogen nog erger.
Anderzijds, als ik zou moeten kiezen tussen welke ramp ik het liefst zou kunnen wissen bij wijze van spreken, dan zou ik uiteraard kiezen voor die met de meeste slachtoffers...
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|