Enkele post bekijken
Oud 17th October 2011, 21:35
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Lerares steekt zichzelf in brand tijdens speeltijd voor ogen leerlingen en collega

Ik was volledig verbaasd toen ik het artikel had gelezen in de krant. Nu verschijnt het ook op actualiteit, wat handig is om op te reageren. Ik vond het verschrikkelijk dat een vrouw, een lerares, zichzelf in brand had gestoken omwille van pesterijen. Langs de ene kant is dit verschrikkelijk voor het slachtoffer van de pesterijen en haar nabestaanden. Zoiets kan gewoonweg niet goedgepraat worden. Pesten zat in dit geval al in een ver stadium, anders is het onmogelijk dat zij nog maar dacht aan zelfmoord. Bovendien moet het ook een grote shock zijn geweest voor de leerlingen. Zij waren zich misschien niet bewust van wat zij hun lerares hebben aangedaan, maar ze moeten wel gans hun leven dit voorval meedragen. Ik hoop dat zij hier een belangrijke les hebben uit geleerd, wat wel het minste is dat er van hen verwacht wordt. Voor hen zal dit ook zwaar worden om dit te verwerken, om nog maar te zwijgen over schuldgevoelens.
Ik hoop dan ook dat scholen meer aandacht besteden aan hun leraren en eventueel pesterijen op school zodat een herhaling van dit voorval nooit meer kan voorvallen. Ik vraag mij dan ook meteen af waarom andere collega's niet ingrepen terwijl die pesterijen al aan de gang waren. De vrouw was depressief, dus moesten anderen zo en zo iets gemerkt hebben? Ik vind het maar een vreemde situatie dat niemand iets heeft ondernomen, maar ik kan ook verkeerd zijn!
Met citaat antwoorden