Enkele post bekijken
  #2  
Oud 17th October 2011, 17:39
Jolien.Vissers Jolien.Vissers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 86
Citaat:
De praktijk, die verstrekkende gevolgen kan hebben, is echter strafbaar, waarschuwt de Privacycommissie.


Ik vraag me af hoe men dit kan controleren. Het kan zijn dat de praktijk strafbaar is, en inderdaad, men kan u snel op twitter vinden. Maar er zijn nog onnoemelijk veel mogelijkheden om beeldmateriaal op het internet te vinden.

Zelf begrijp ik dat bestuurders foto's willen nemen, want zo'n overtredingen wekken frustraties op bij diegene die wel braaf doen wat gezegd wordt. Als men deze frustraties kan delen op het internet en meteen daarbij de schuldige aan de schandpaal kan nagelen, geeft dat een heel bevredigend gevoel. Maar natuurlijk zijn er dan gevallen waarbij de verkeerde persoon geviseerd of waarbij de situatie verkeerd wordt ingeschat.

Zo heb ik ergens een voorval gehoord van iemand die een foto van zijn auto op het internet zag verschijnen omdat hij fout geparkeerd stond. Maar hij moest zo parkeren omdat andere auto's, voor hem, fout hadden geparkeerd en er voor de rest geen plaats meer was. Toen de foto werd getrokken waren de andere auto's al weg en leek het alsof de persoon in kwestie twee parkeerplaatsen in beslag had genomen zonder geldige reden.

De gevolgen van dit voorval vallen wel mee maar men mag niet onderschatten wat voor invloed het internet heeft. Zeker nu dat haast iedereen op het internet ziet.
Met citaat antwoorden