Enkele post bekijken
Oud 17th October 2011, 14:24
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User

Ten eerste ben ik het eens met Sarah en Emmely. Nultolerantie is prima, maar voor alle chauffeurs. Ik denk net dat mensen met "ervaring" gevaarlijker zijn dan jongeren. Mensen met "ervaring" denken dat ze beter met de auto kunnen rijden, die kunnen nog rijden als ze een glaasje, of meer, op hebben. Niet dus, 30ers en 40ers hebben gevaarlijk veel zelfvertrouwen op dat gebied. De vinger moet niet steeds naar jonge chauffeurs gewezen worden, dat is absolute nonsens.

Ten tweede pakt men dit zo verkeerd aan. Straffen opliggen voor te snel rijden gaat NIET helpen. Wat wel helpt is veilige verkeerssituaties creëren.30km/h invoeren op eenbaansvakken zonder fietspad. Leg daar gewoon fietspaden aan. Maar ja dat KOST de regeringen geld ipv OP TE BRENGEN. Wees niet naief hierin. Mensen straffen lost niets op, iedereen rijdt zoals hij denkt dat veilig is. Neem maatregelen om auto's af te remmen (drempels, obstakels,...).

Tot slot vind ik de oogtest een zeer goed idee, maar ook hier, doe meer. Laat alle ouderen die nooit hun theorie hebben moeten doen (dat zijn er veel) basiscursussen volgen zodat ze veilig rond de kerkentoren kunnen rijden. En organiseer in middelbare scholen rijlessen voor fietsers. Informeer de mensheid...
Met citaat antwoorden