Enkele post bekijken
Oud 17th October 2011, 11:50
evelien.kolsteeg evelien.kolsteeg is offline
Registered User

Zelf heb ik ook reeds te maken gehad met 'pesterijen' van buschauffeurs.
Zo heb ik ooit te maken gehad met een buschauffeur die het leutig vond te stoppen voor een reiziger, en dan toch maar weer door te rijden zodat deze niet kon opstappen. De vrouw was zwart, en ik citeer letterlijk: 'zij dacht toch niet dat zij kon meerijden?'
Dit is al een vrij extreem geval, maar ik heb nog een aantal ervaringen met buschauffeurs die eigenlijk niet door de beugel kunnen. Zo heb ik het aangehaalde feit ook meegemaakt; het versnellen over verkeersdrempels zodat de halve bus zijn evenwicht verliest. Niet grappig als je dan de chauffeur ziet grinniken vanuit zijn spiegel.

Ook heb ik reeds verscheidene keren mijn beklag gedaan tegen de instanties van de lijn, er is echter nooit iets van gekomen. Aan de telefoon wordt enkel gezegd: 'belt u nog maar een keer als het meer dan 3 keer is voorgevallen'. De buschauffeurs in kwestie wisselen echter meerdere keren per week van rit, dus is het vrijwel onmogelijk om dit op een aanvaardbare tijdspanne opnieuw te melden.

Ik geef grif toe dat het beroep van buschauffeurs dezer dagen niet altijd een lachertje is, ik heb namelijk ook al verscheidene keren het omgekeerde gezien, reizigers die denken dat de chauffeur hun persoonlijke knecht is. Dat is uiteraard ook meer dan aanvaardbaar.

Ik weet dus niet exact wat we moeten doen om een gezond evenwicht te vinden. Maar in de eerste plaats moeten klachten (van reizigers én chauffeurs) meer au serieux genomen worden.
Met citaat antwoorden