Enkele post bekijken
  #4  
Oud 16th October 2011, 14:00
Laura.Cabanier Laura.Cabanier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Poppel
Posts: 82
Ik hoop dat de mensen die dat meisje zo gepest hebben, zich hun hele leven schuldig voelen.. Ook al zal dat niet echt meer iets veranderen aan de situatie.
Bij kinderen in de lagere school is pesten 'normaal', zij moeten nog leren dat dat allemaal niet kan en dat iedereen geaccepteerd moet worden zoals hij of zij is. De kinderen moeten nog tot dat besef komen.
De kinderen moeten op jonge leeftijd leren dat ze niet mogen pesten.

Opnieuw een slachtoffer... Dat had niet mogen gebeuren. Er zijn al eerder mensen uit het leven gestapt door pesterijen op het werk of op school. Ik blijf me afvragen waarom pubers en volwassenen soms niet eerst nadenken voor zij iets zeggen of doen?
Waarom pesters zich niet in de plaats van de gepeste kunnen zetten en zo kunnen beseffen dat zij met de pesterijen moeten stoppen?
Waarom hebben de mensen in de omgeving van het meisje niets gedaan?
Wist de school van niets? Kon zij er niet over praten met haar ouders omdat het haar zo veel pijn deed, waarom deden zij niets?

Ik denk dat ik het nooit zal begrijpen. Maar ik hoop uit de grond van mijn hart dat het nooit meer zal gebeuren.
Voor dit meisje is het nu te laat. Maar opnieuw moeten wij beseffen dat pesten iets vreselijks is, en het echt niet meer mag gebeuren...
Met citaat antwoorden