15th October 2011, 16:19
|
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Mortelmans Bart
Vele dingen wat ik geleerd heb bij economie ben ik nu al vergeten omdat ik geen link kon leggen met de buitenwereld. Een mooie opdracht alleszins voor toekomstige economie-leerkrachten!!
|
Ik ben het hier helemaal mee eens. Als toekomstig leerkracht economie kan ik de uitbreiding hiervan alleen maar goedkeuren natuurlijk. Dit kan alleen maar een meerwaarde betekenen voor de leerlingen. Al vind ik ook dat, als je economie verplicht maakt in een 1ste jaar, je dit beperkt en heel actueel moet houden.
Economie is een zwaar vak waar vaak toch wel wat theorie bij komt kijken. Hou deze theorie voor de 2de en 3de graad. Economie in de 1ste graad moet een initiatie zijn. Het moet de leerlingen leren omgaan met geld. Laat ze handelingen doen.
Misschien wel een idee voor de banken. Een simulatiespel voor online banking? Door de leerlingen hier mee te laten werken onthouden ze het veel beter naar later toe dan wanneer je louter theorie aanbiedt.
Economie verplichten in de 1ste graad is goed, zolang we de leerlingen maar niet gaan bombarderen met theorie want dan mis je het effect dat het zou kunnen hebben.
|