Enkele post bekijken
Oud 14th October 2011, 13:41
Gilles.Knuts Gilles.Knuts is offline
Registered User

VS bood Cuba gevangenenruil

De Amerikaanse regering heeft Cuba aangeboden om een wegens spionage in de VS veroordeelde Cubaan terug naar huis te sturen in ruil voor de vrijlating van een in Cuba gedetineerde Amerikaan. Cuba heeft het aanbod geweigerd. Dit hebben bronnen in Washington verklaard.

De VS lieten weten eventueel ook bereid te zijn Cuba op een andere wijze tegemoet te komen, als het de Amerikaan Alan Cross zou laten gaan. Havana wilde geen genoegen nemen met alleen de vrijlating van de veroordeelde spion René Gonzalez, omdat deze toch al het grootste deel van zijn straf erop heeft zitten. De Cubaanse regering wilde dat in ruil voor Cross ook nog enkele andere veroordeelde spionnen door de VS zouden worden vrijgelaten. Dat wilde Washington weer niet, zeiden de bronnen.

Crooss is tot vijftien jaar cel veroordeeld omdat hij in 2009 verboden communicatie-apparatuur Cuba wilde binnensmokkelen.

bron: Het Nieuwsblad
http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20111014_023

Mening:
Ik vind dit een opvallend artikel omdat ik eigenlijk niet verwachtte dat dit soort van mensenruilen bestond. En het minst had ik verwacht dat één van de machtigste landen, zoals Amerika, met zijn vrijheidsnormen, mensen zo inruilt alsof het ruilkaarten zijn.
Even straf is dat de ruil niet is doorgegaan, en moesten de 'ruilkaarten' dit zelf geweten hebben, vermoed ik dat ze niet zo blij zouden zijn.
Met citaat antwoorden