Enkele post bekijken
Oud 14th October 2011, 11:28
Mortelmans Bart Mortelmans Bart is offline
Registered User

Economie wordt verplicht schoolvak

Als oud economie/wiskunde leerling kan ik hier zeker ook een gezouten mening inbrengen. Natuurlijk is dit niet slecht. Economie is iets heel relevant en bespeur je dagdagelijks. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat economie niet te ingewikkeld mag gegeven worden. Ik weet nog goed dat wij vele dingen hebben geleerd waar ik nu helemaal niets meer aan heb of wat ik helemaal niet gebruik in mijn dagdagelijkse omgang.
Economie mag wel wat theorie bevatten, maar ik denk dat het belangrijkste is dat economie aanschouwelijk moet zijn voor de leerlingen.
Leerlingen moeten echt beseffen na de lessen economie dat ze dat zelf kunnen gaan tegenkomen in hun leefwereld en latere leefwereld. Intrest op spaarrekening vind ik dus zeer mooi om verder op in te gaan in een les. Een bedrijvenbezoek vind ik dus ook zeer leerrijk! Zo leren leerlingen ook het ondernemerschap van dichtbij kennen. Wat ik gewoon wil bijbrengen in deze reactie is dat economie als nieuw basisvak top is, maar dat economie veel meer aanschouwelijker moet worden voor leerlingen. Ze moeten echt iets kunnen later met wat ze geleerd hebben. De dag van vandaag overheerst de droge theorie te veel. Vele dingen wat ik geleerd heb bij economie ben ik nu al vergeten omdat ik geen link kon leggen met de buitenwereld. Een mooie opdracht alleszins voor toekomstige economie-leerkrachten!!
Met citaat antwoorden