Enkele post bekijken
  #4  
Oud 14th October 2011, 00:59
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Kina.Vercalsteren
De spellingtest in de Karel de Grote Hogeschool is extra pijnlijk omdat hij is afgenomen bij studenten uit de lerarenopleiding. Net zij worden geacht om kinderen over enkele jaren de juiste spelling aan te leren.
Grrr... Dat is nu eens echt koren op de molen van diegenen die de mening zijn toegedaan dat het met kwaliteit van de lerarenopleiding 'niet meer is wat het geweest is'...

Citaat:
Orgineel gepost door Charlotte Le Dreff
Er is niks zo genant als leerlingen die de leerkracht op schrijffouten moeten verbeteren...
Klopt volkomen! Het is overigens 'gênant' i.p.v. 'genant'...
Tegelijk t.a.v. mijn studenten 2Baso n.a.v. een discussiepunt tijdens de colleges deze week: ik heb in de cursus onterecht de afkorting 'a.h.v.' gebruikt voor 'aan de hand van'. Het is evenmin 'a.d.h.v.' - lijkt overigens meer op een aandoening -, ik mag het gewoonweg niet afkorten want het is geen officiële afkorting...


Citaat:
Orgineel gepost door dorien.van.heupen
Volgens professor Daems ligt het ook aan het onderwijssysteem. Het middelbaar onderwijs hecht volgens hem te weinig aandacht aan spelling omdat de leraars ervan uitgaan dat hun leerlingen al kunnen spellen.
...of omdat docenten zichzelf horen zagen als ze dit voor de zoveelste keer moeten herhalen ten aanzien van studenten in de lerarenopleiding die van taal hun broodwinning willen maken.
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden