Enkele post bekijken
  #6  
Oud 13th October 2011, 11:53
Nathalie.Tops Nathalie.Tops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 116
Citaat:
Orgineel gepost door NuyensEvelynne
Misschien zou het toch geen slecht idee zijn om tijdens de lessen Nederlands die extra aandacht aan de spelling te blijven besteden.



Niet enkel tijdens de lessen Nederlands moet aandacht aan spelling worden besteed. Leerlingen denken vaak dat foutloos schrijven bij andere vakken niet nodig is. Zelf herinner ik me nog een situatie die zich voordeed tijdens de biologieles, ongeveer vier jaar geleden. We hadden net onze verbeterde overhoringen teruggekregen en enkele medeleerlingen waren niet te spreken over het feit dat de leerkracht hun dt-fouten had aangeduid, want 'Het is hier wel biologie en geen Nederlands he!'. Als enkel de leerkracht Nederlands leerlingen wijst op hun spellingsfouten, krijgen ze een verkeerd signaal. Dan denken ze immers, net als mijn klasgenoten toen, dat het bij andere vakken niet uitmaakt hoeveel schrijffouten je maakt, als je antwoord maar correct is.

Daarom zou elke leerkracht, welk vak hij of zij ook geeft, schrijffouten moeten aanduiden op overhoringen. Op die manier leren leerlingen tenminste dat foutloos schrijven echt belangrijk is.
Met citaat antwoorden