Enkele post bekijken
  #5  
Oud 13th October 2011, 11:46
Cindy.Remijsen Cindy.Remijsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Gierle
Posts: 91
RE: 18-jarige schrijft meer dt-fouten dan 12-jarige

De resultaten van dit artikel vind ik zeker niet verbazend. Zoals al eerder aangehaald denk ik dat het vooral komt, omdat er in de laatste jaren minder aandacht aan spelling wordt besteed.

Hierbij wil ik nog opmerken dat er ook meer aandacht naar spelling mag gaan in andere lessen. Als je op een toets van Nederlands een spellingsfout schrijft, dan worden er punten afgetrokken, maar als je op een andere toets een spellingsfout schrijft, wordt dit soms zelfs niet opgemerkt. Zeker voor studenten lerarenopleiding vind ik het belangrijk dat zij zelf de spellingsregels kennen en deze ook verbeteren bij de leerlingen, niet alleen tijdens de les Nederlands, maar ook tijdens de andere lessen.

Net zoals Britt denk ik dat elk jaar een spellingstest afnemen een goede oplossing zou zijn. Zowel voor leerlingen van het middelbaar, als voor leerlingen in het hogere onderwijs. Met de opkomst van internet (en hierbij de laatste jaren ook Facebook, internetfora … ) denk ik dat het belangrijk is dat iedereen correct kan spellen. Wanneer je fouten op het internet tegenkomt, begin je soms zelf te twijfelen aan de juiste spelling of neem je in het slechtste geval de foute spelling over.
Met citaat antwoorden