Enkele post bekijken
Oud 13th October 2011, 00:52
dorien.van.heupen dorien.van.heupen is offline
Registered User

Twee op de drie tienjarigen hebben gsm

Ook ik vind het zeer verontrustend dat zoveel jongeren onder de 12 jaar reeds in het bezit zijn van een GSM.
Niet alleen wegens het feit dat zij niet gewapend zijn tegen commerciële boodschappen, zoals ringtones en screensavers e.d., maar dit is -net zoals het internet- een communicatiemiddel dat vaak door jongeren (en uiteraard niet alleen door jongeren) op een verkeerde manier gebruikt wordt.
Pesten bijvoorbeeld, of ruzie maken met je vrienden/vriendinnen, het is allemaal zoveel gemakkelijker via een weg waarmee je de rechtstreekse confrontatie niet moet aangaan.
Ook is het zo dat dingen vaak heel anders overkomen dan dat men ze heeft bedoeld. Ik denk dat jongeren door het veelvuldig gebruik van gsm's en dergelijke meer en meer asociaal worden, en het feit van steeds de rechtstreekse confrontatie uit de weg te gaan, kan volgens mij ook zeker een invloed hebben op je verdere "carrière"-leven en sociale leven als volwassen persoon.
Het is misschien allemaal nogal overdreven voorgesteld, maar ik geloof echt dat het op termijn zulke gevolgen kan hebben, en dit moet naar mijn mening allesbehalve aangemoedigd worden.
Met citaat antwoorden