Enkele post bekijken
Oud 12th October 2011, 20:15
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User

Ik vind het toch allemaal maar een vreemde situatie. Ik lees hier dat de overwinnaar van de verkiezingen mee in de regering moet stappen. Ja, goed, N-VA heeft 450 dagen mee onderhandeld met het resultaat: 0, zero, zoals Elio Di Rupo gisteren op het journaal op één zei. En daar heeft hij gelijk in. Toch is N-VA de enige echte overwinnaar van de verkiezingen en zou het van mij van harte verdienen om mee in de regering te stappen. Maar ze kiezen er zelf voor om het niet te doen. N-VA zit nu in een zeer comfortabele positie: vanuit de oppositie kappen op de meerderheid waar zij zelf weigerden van deel uit te maken. CD&V en sp.a zouden de N-VA nooit uit de Vlaamse regering zetten (dat is politieke zelfmoord), N-VA stapt nu ook niet op. Waarom niet? Ze zijn het al afgestapt in de regering-Leterme I, ze zijn uit Peeters I gestapt, na 100 dagen onderhandelen hebben ze de onderhandelingen opgeblazen, 'non' tegen Di Rupo, 'neen' tegen Vande Lanotte en nog eens 'non' tegen Di Rupo ... Het zou nu denk ik alleen maar bevestigen dat N-VA een partij is die niet bereid is om compromissen te sluiten.
Met citaat antwoorden