Enkele post bekijken
  #10  
Oud 12th October 2011, 15:27
anneleen.van.saet anneleen.van.saet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Mol
Posts: 141
Ik heb vorig jaar een les in een 4de jaar BSO moeten geven over de betaalmiddelen. Tot mijn grote verbazing waren er veel leerlingen die liever cash betaalde omdat ze niets afwisten van overschrijvingen, bankkaarten ,... Deze kennis zouden leerlingen van een vierde jaar toch wel moeten hebben want dit zijn de leerlingen die 3 jaar later afstuderen en meteen kunnen gaan werken.

Ook ik vind het dus een goede zaak dat de leerlingen een verplichte les economie gaan krijgen. Dit wel op voorwaarde dat de economie functioneel wordt gegeven. Economie mag volgens mij geen ver van mij bedshow zijn. Zoals enkele hier ook al aangeven moeten de leerlingen in deze lessen economie in aanmerking komen met de dagelijkse geldzaken.

Enkele personen geven aan dat ze een verplicht uurtje economie niet nuttig vinden. Ik vind dit niet waar. Op één uur per week kan je de leerlingen al heel wat bijbrengen over de economie. De leerlingen zullen zo basiskennis opbouwen die ze dan in hun vrije tijd verder kunnen uitbouwen want of je nu wilt of niet we leven in een maatschappij waar economische zaken zeer sterk aanwezig zijn.
Met citaat antwoorden