Enkele post bekijken
Oud 12th October 2011, 15:26
Mortelmans Bart Mortelmans Bart is offline
Registered User

De NV-A blijft in de Vlaamse regering

Dat er stabiliteit moest komen is een feit. Het is inderdaad nu goed om te horen dat er een communautaire akkoord is afgesloten. Maar toch blijf ik met een dubbel gevoel zitten. Ik vind het eigenlijk heel vreemd dat een partij als NV-A, die de verkiezingen laat ons maar zeggen met overtuiging won (wat al eventjes geleden is ) zich eigenlijk nu moet neerleggen bij de zaak. In het achterhoofd weet iedereen dat het tijd wordt om een regering te vormen. NV-A heeft geen andere keus. Zij weten ook dat het dringend tijd wordt en ik denk dat dat vooral de reden is van hun goedkeuring. Ze willen niet weer een terugval.
Ik vergelijk het zo een beetje met een trein. De trein is overgenomen door de passagiers en is vertrokken en de uiteindelijke treinchauffeur is nog niet ingestapt en moet zich haasten om snel nog mee in te stappen om acheraf niet alleen over te blijven. Ik vind het toch vreemd dat dit allemaal zo kan in België!! Ik durf ervoor hebben gewed dat als dit op een nieuwe verkiezing uitdraaide, dat Bart De Wever met zijn partij Vlaanderen omver zou geblazen hebben.
Langs de ene kant kan je natuurlijk ook zeggen dat de andere partijen heel veel onderhandeld hebben en het nu uiteindelijk voor elkaar hebben gespeeld en dat zo iets moet beloond worden.? Toekijken en zelf niets doen en enkel commentaar geven is mischien wel een argument, maar toch blijf ik met een dubbel gevoel zitten of dit eigenlijk wel goed gaat komen. Wil NV-A nu eigenlijk wel met die volle trein mee??
Met citaat antwoorden