Enkele post bekijken
Oud 12th October 2011, 15:15
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Docent opgepakt na slaan leerling

Dit artikel is een voorbeeld voor onze opleiding die toont hoe het niet moet! Ongeacht wat leerlingen zeggen of doen in een klas, het laatste wat je doet is je leerlingen slaan. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat deze docent een zware sanctie krijgt voor zijn misval. Het is een duidelijk beleid dat moet gevolgd worden. Het feit dat hij leerlingen slaat, kan misschien eenmalig zijn omdat hij zijn frustratie niet de baas kon. Maar eens dat gebeurd, wil het zeggen dat je als leraar de klas niet in handen hebt en dat het tijd word voor iets anders. Geweld is een teken van zwakte!
Zo kun je natuurlijk ver gaan, want mag een docent een leerling/student een schouderklopje geven? Wat tegenwoordig kan en niet kan, is redelijk onduidelijk. Ik vind persoonlijk dat er tussen leraar en leerlingen een band mag zijn, maar nooit of te nimmer fysiek contact in enige vorm van het woord. Dat is net hetzelfde wanneer een leerlingen en een leraar zich aangetrokken voelen tot elkaar. Dat is natuurlijk perfect mogelijk, maar zolang deze leerling op dezelfde school zit, vind ik het verboden.
Met dit artikel is de lijn wel duidelijk getrokken, laat het een voorbeeld zijn voor hedendaagse leraars maar ook voor toekomstige docenten in spe!
Met citaat antwoorden