
11th October 2011, 00:58
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Heide 48, 2235 Westmeerbeek
Posts: 120
|
|
Ik vind dat de school zelf als eerste uit de hoek moet komen door te onderzoeken wat de thuissituatie is van het kind. Dit kan door bijvoorbeeld een soort van invulformulier met de leerlingen mee te geven in het begin van het schooljaar. Zo komt de school en ook de leerkracht meer over de leerling te weten en vaak ook meer over de opvoeding zelf. Het is daarnaast ook van ontzettend belang dat de school en niet een enkele leerkracht, goed communiceert met de ouders. Zeer belangrijk hierbij is dat ze beiden hun visie op opvoeden hierbij duidelijk maken.
Aan Shana: het is echter wel mogelijk om als leerkracht elke leerling anders te behandelen. Elke leerling is anders. Men moet trachten in te spelen op alle noden van het kind. Ik begrijp wel dat je dan denkt dat niet iedereen gelijk is voor de wet.. Maar door juist iedereen te willen helpen naar zijn behoeften, stimuleer je elk kind op zich in zijn ontwikkeling. En dat is volgens mij nu net de bedoeling van onderwijs.
Je moet als leerkracht oog hebben voor de klas in het algemeen maar ook voor de leerling als individu. Zorgverbreed te werk gaan!!!
|