Enkele post bekijken
  #5  
Oud 10th October 2011, 17:52
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
België krijgt jongeren niet aan het werk

Jongeren vinden eenmaal moeilijk een job, zeker waarvoor ze gestudeerd hebben. Opleidingen vandaag de dag zitten gewoonweg overvol en dat is echt een spijtige zaak. Natuurlijk is het voor allochtonen en laaggeschoolden nog moeilijker omdat zij eigenlijk geen zekerheid bieden voor het bedrijf. Het bedrijf wil zekerheid in wat betreft diploma's en dergelijke papieren. Zeker een allochtoon heeft het moeilijk, omdat het vertrouwen soms ook heel laag zit bij dergelijke mensen. Jammer genoeg is dit een sterk veralgemeend beeld dat ons land is rondgegaan en dat is eenmaal moeilijk te veranderen.
Het is dan ook nodig om ervoor te zorgen dat iedereen toch meer kansen krijgt. Ik laat bewust het woordje 'gelijke' weg omdat dit ook niet eerlijk is ten opzichte van mensen die dan wel een (hoge) opleiding volgen en daar heel wat geld in pompen. Zij gaan natuurlijk wel voor, wat ik ook normaal zou vinden als ik binnen een aantal jaren de schoolbanken verlaat als student. Maar anderen moeten ook een kans krijgen.
Enig kritiekpunt dat ik heb: als je echt wilt werken, vind je wel werk ... Dat bewijst soms ook veel, niet?
Met citaat antwoorden