9th October 2011, 22:11
|
Veerle Grauwmans
|
|
|
|
k vind dit zeer positief. Terminaal ziek zijn is vreselijk. Omdat ik zelf iemand kende die terminaal ziek was, weet ik dat zij graag willen dat ze niet anders bekeken worden.In het openbaar was dit vooral het moeilijkste, je zag de mensen kijken en medelijden uitstralen. Dit doet de patiënt onzeker en ongelukkig voelen, ook al weet deze dat die mensen het alleen maar goed bedoelen.
Als dit medicijn de zichtbare neveneffecten en de onzichtbare neveneffecten kan vermijden, is dit al een verlichting van de pijn van de patiënt. Dit schenkt dan de mogelijkheid om toch als een 'normaal' persoon door de laatste maanden van hun leven te gaan.
Hoewel de patiënt hier natuurlijk het meeste uit kan halen, is het niet alleen voor hen een postieve uitvinding. Iemand verliezen aan kanker is niet leuk, zeker niet wanneer je deze persoon voor een lange tijd moet ziet afzien en
je er zelf hulpeloos op toe moet kijken. Als dit medicijn de pijn van de patiënt wat draaglijker kan maken en dit hun leven toch iets of wat verbeterd,
is het voor de mensen rondom de patiënt ook makkelijker om met de ziekte om te gaan.
Ik hoop dat de vervolgstudies optimaal verlopen en dat dit medicijn snel in ziekenhuizen zal verschijnen.
|