8th October 2011, 17:33
|
Registered User
|
|
|
|
Schandalig!
Ik vind dit schandalig! Vooral als je je dan bedenkt dat de meeste verkrachters serieverkrachters zijn. Daarom niet met een perfect patroon en ritme: maar ze doen het wel meerdere keren, en dat ongestraft!
Ik hoorde een tijdje terug op de radio een suggestie van iemand (laat me even de naam kwijt zijn, en op internet vind ik hem ook niet) om een DNA-database aan te leggen. Iedereen die ooit in contact is gekomen met de politie doordat zij een vorm van seksueel misbruik of voyeurisme of dergelijke hanteerden zou een DNA-staal moeten afgeven en al deze stalen zouden in een databank moeten worden opgeslagen. Toen ik het op de radio hoorde gaf men ook het voorbeeld van Ronald Janssens : Deze was al eerder in contact gekomen met de politie door een lichte vorm van seksueel misbruik. Als men toen een staal van hem had afgenomen en had bijgehouden was de zaak veel eerder opgelost geweest en hadden er slachtoffers vermeden kunnen worden.
Bij mijn opzoekwerk op het internet ben ik ook deze site tegengekomen: http://www.een.be/programmas/koppen...atabank-of-niet. Hierin zeggen ze dat het een dure maatregel zou zijn voor België en veel werk zou verschaffen, maar ik denk dat je er uiteindelijk veel geld en werk mee uitspaart door minder lange en minder uitgebreide onderzoeken te moeten gaan doen naar klachten van seksueel misbruik/seksmoorden/...
|