Enkele post bekijken
Oud 8th October 2011, 09:44
LuytenLieselot LuytenLieselot is offline
Registered User

Een op de vijf bestuurders draagt veiligheidsgordel niet

Een autobestuurder op de vijf draagt zijn veiligheidsgordel niet. Dat blijkt na een actie van de Brusselse politiezone Brussel Zuid (Anderlecht, Sint-Gillis en Vorst). Vorige maandag vatte de politiezone haar 'maand van de verkeersveiligheid' aan voor het achtste jaar op rij.
Tijdens een preventieve actie vorige week hebben agenten en wijkinspecteurs van de politiezone Brussel Zuid controles uitgevoerd op het dragen van de gordel en het gebruik van kinderzitjes. Van de 20.888 gecontroleerde bestuurders pleegden 4.281 een inbreuk op de geldende regels. Dat is 20,5 procent.

De hele maand nog voert de politiezone preventieve en controleacties uit om de verkeersveiligheid te bevorderen. Er zal gecontroleerd worden op gordeldracht en aangepaste snelheid.

Bron: 8 oktober 2011
www.destandaard.be

Eigen mening:
Ik vind dit een zeer goed initiatief van de politie om een "maand van de verkeersveiligheid" te houden. Dit zou echter een heel jaar moeten gebeuren,vind ik. Je hoort het dagelijks verkeersongelukken, waarbij mensen geen gordel dragen en hierdoor erg zwaar gewond zijn. De passagiers kunnen veel harder gekwetst zijn dan wanneer ze hun gordel wel dragen. Dus waarom zou je de gordel dan niet om doen, dit is geen moeite.
Toch denken enorm veel mensen hier nog anders over, liefst 20% van de personen in de gecontroleerde voertuigen droeg geen gordel. Daarom ben ik blij dat de politie nog controles blijft uitvoeren.
Zelf heb ik nog niet zo lang een rijbewijs, de gordel vastmaken is het eerste wat ik doe als ik instap, deze reflex zouden zowel chauffeurs als passagiers
van de wagen moeten hebben.
Met citaat antwoorden