7th October 2011, 19:07
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het eens met Sander: kleine beetjes helpen. Als iedereen een klein beetje moeite zou doen om zijn verbruik te minderen waren de problemen niet zo groot als nu. Excuses als “het is hier al te laat voor” vind ik zwak en egoïstisch. Met andere woorden wil je zelf geen enkele moeite doen en kan het je niet schelen wat voor effect dat heeft op de volgende generatie.
Dat de fout bij de overheid ligt is ook niet helemaal waar. Ja, ik vind dat de overheid ook wat meer kan doen om de mensen te motiveren. Het is inderdaad zo dat het openbaar vervoer duurder is geworden. Maar de fout ligt ook vooral bij ons eigen en onze foute ingesteldheid. Slechts als we er voordelen uit halen, willen we bepaalde dingen opofferen. Trouwens, diegene die zeggen dat als de overheid ons minder zou aanbieden, we ons daarmee tevreden zouden stellen, weten ook dat dit dikke quatsch is. Kijk maar naar het rookverbod. Alsof rokers zo begripvol waren voor dit verbod.
Nee, volgens mij moeten we niet zitten wachten tot de overheid hier iets aan gaat doen. Voor de overheid primeert toch alleen maar de economische belangen. We moeten hier juist zelf iets aan doen. Als je niet weet wat jij als kleine mens kunt doen om je verbruik te verminderen, check dan eens de website van WWF. Daar staan zeer goede tips over hoe je je ecologische voetafdruk kunt verkleinen.
|