Enkele post bekijken
Oud 5th October 2011, 23:39
Shana.Loeckx Shana.Loeckx is offline
Registered User

Ik kan me volledig vinden in de mening van Michael Van Deun. Ik was ook totaal verrast toen ik het artikel doorlas. De moeder moest een keuze maken: haar werk of haar kind? En dan is de keuze voor een moeder snel gemaakt. Op die moment vind ik het normaal dat de moeder niet meteen nadenkt over hoeveel verlofdagen zij nog overheeft. Ook komt er nog eens bij dat deze verlofdagen opgebruikt waren voor een noodsituatie. Als ik me in de plaats van de werkgever stel, begrijp ik ook wel dat hij niet telkens uitzonderingen kan maken. Maar ik zou voorstellen om overuren te draaien wanneer zij voldoende herstelt is van de operatie.
Wat ik wel goed vind, is dat de werkgever deze situatie heeft rechtgezet.

We zien toch wel dat er een groot verschil is tussen Amerika en België als het over gezondheid gaat. Amerika hecht blijkbaar niet zoveel belang aan gezondheid als België. In België zijn de werknemers ook losser als het over verlofdagen gaat en toch zeker wegens ziekte.

Een ander voorbeeld: In België komt er waarschijnlijk één van de jaren ook vaderschapsverlof. Dit is nog eens een bewijs dat België hier veel losser mee omspringt.
Met citaat antwoorden