Enkele post bekijken
Oud 5th October 2011, 15:44
dorien.van.heupen dorien.van.heupen is offline
Registered User

Doorbraak in borstkankertherapie

Zoals Michael reeds aanhaalde, kan het voor ongeneeslijke nog steeds geen genezing bieden, maar om het daarom "geen super ontdekking" te noemen, vind ik ook niet helemaal juist verwoord.

Citaat:
...,want wat stellen 5 maanden in een leven voor.

Voor de meeste -gezonde- mensen zou dit inderdaad niet veel voorstellen, maar voor iemand die terminaal ziek is, denk ik dat het toch echt wel iets betekent om enkele maanden langer te kunnen leven.
Niet enkel voor deze persoon zelf, maar ook voor zijn/haar omgeving.

Naast het feit dat een terminaal persoon 5 maanden langer zou kunnen leven met het ontdekken van dit medicijn, is er ook nog eens het geweldig nieuws dat de impact van de nevenwerkingen fel wordt gereduceerd!
Als vrouw een borst moeten verliezen is verschrikkelijk, maar dit kan nog steeds gecamoufleerd worden, waardoor de buitenwereld niet ziet dat je ziek bent.
Maar wat zowel voor een vrouw als voor een man (want die kan uiteraard ook borstkanker krijgen) ook enorm confronterend is, is het haarverlies.
Iedereen kan zien dat je ziek bent, waardoor je wordt aangekeken etc.
Met dit medicijn is de kans op haarverlies veel minder, dus dit deel van de lijdensweg die een kankerpatiënt moet ondergaan, kan al vermeden worden.
Het enige wat ik nog kan zeggen is dat ik hoop dat de vervolgstudies goed verlopen en dat dit medicijn enorm snel op de markt kan komen!
Met citaat antwoorden